Vikravegen
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Latest topics
» Brettspilling snart?
by langmart_3 Man Mar 23, 2009 7:20 pm

» WOW eg e BEST!!!
by langmart_3 Man Feb 16, 2009 12:46 pm

» Speling i romjule?
by langmart_3 Lør Des 20, 2008 12:50 am

» Vil du ha god service på ditt datakjøp, ja då koste det peng
by langmart_3 Lør Des 20, 2008 12:46 am

» opptattering
by langmart_3 Lør Des 13, 2008 5:37 pm

» Invitasjon: Brettspilling på Betania lørdag 25.10.2008!
by las^se Lør Okt 25, 2008 2:04 pm

» Fotball
by Ta'B Tor Okt 02, 2008 5:16 pm

» Invitasjon: Spilledag på Vikra 3.oktober.2008!
by Ta'B Tor Okt 02, 2008 1:07 pm

» Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!"
by las^se Man Sep 29, 2008 11:54 am

» Mini-Z
by las^se Søn Sep 28, 2008 8:48 pm


Spillsesjon 20.10.2007: Attack!

2 posters

Go down

Spillsesjon 20.10.2007: Attack! Empty Spillsesjon 20.10.2007: Attack!

Poste  boardcraft Søn Okt 21, 2007 8:03 pm

Ehhmm.. kjære Smarten.. ehh Lars Morten..
hvor blir bilder og spill anmeldelsen av fra siste oppgjør.. resultater og litt om hele spillets gang :p


siddisen
boardcraft
boardcraft
Fått teken på det
Fått teken på det

Antall Innlegg : 12
Age : 48
Location : Norheim "Haugesund" eller (fastlands Karmøy så d kalles)
Registration date : 15.10.2007

Til Toppen Go down

Spillsesjon 20.10.2007: Attack! Empty Re: Spillsesjon 20.10.2007: Attack!

Poste  las^se Søn Okt 21, 2007 10:29 pm

Eg hijack'e tråden din, endre tittel og kjøre på! Det er jo til din fordel at dette referate komme opp Smile

Spillsesjon 20.10.2007 - Attack! i Vikravegen affraid


Oppmøte:

- las^se (jada... fortsatt mitt hus Smile)
- boardcraft (siddisen fekk lov!!!)
- øyvind (stille villigt opp!)
- scott (me rottefella på plass var kvelden fri for gjøremål.)


Spill:


Det var igjen klart for Attack!, men siden jeg hadde forsnakket meg, og lovet pizza til mine tre venner, kom vi ikke igang før ca. 22.00. Som nevnes bør, ble pizza'en spist med stor iver, tross den tynne bunnen. (Som var rekordtynn til meg å være, ca. 2 mm eller.no!!)cheers

Boardcraft fikk være fasist, som den "onde" personen han er, og Øyvind betalte dyrt for å være monarki. Scott fikk gratis Demokratiet, mens eg betalte meg til å være kommunist, noe som jeg etterhvert så var rimelig dumt. Slik er livet, man prøver og feiler..

Verden er urettferdig og usymmetrisk. Noen vil komme litt nærmere den andre, og noen får være mer i fred. Jeg har erfart at å ha hovedstad på en øde øy, er bedre enn å ha superforsvar i Europa.. For min del ble det lett spredning, uten egentlig andre mål enn å sikre meg gode produksjonstall. Øyvind gjorde omtrent det samme, mens Scott virka som ville distansere seg litt fra oss andre. Geni-streken ble nok tatt av boardcraft som endte opp med å bli totalt aleine på samtlige startområder. I tillegg var det bare småområder rundt han, så han kunne leke fritt gjennom hele spillet. Siden han var fasist, så var angrep av utviklingsland og andre lav-verdi-land en fordel. Han hadde omtrent KUN slike land rundt seg. Han endte opp med å bli den nye "king og POP" king Eg må si at aldri før har eg sett en slik "I win game"-start som den som ble denne kvelden. Rett å slett imponerende og rett inn i rollen. Slikt må me andre tenka meir på til neste gang.

Spillets gang. Øyvind angreip alt og alle, scott bygde seg opp, men for sein i erobringen av nye områder. Eg prøvde litt forskjellig uten å lykkes helt. Boardcraft utvida seg mer og mer. Fikk jobbe uforstyrra gjennom hele spillet. Ellers var det mye fjerting og lame vitsar. Sånt skjer når me er fire gutter rundt samme bord, uten kånene i nærheten. Som å slippe kalvene på beitet etter en lang inneperiode Smile Litt trist var det allikevel at eg nok ein gong skulle tape for plassen foran med lav margin. 2 poeng som skilte meg fra andreplassen. Men men, eg koste meg!

Eg retta ein takk til dere tre som kom, og gjorde kvelden morsom og underholdene.

Vinneren for beste fjert: Scott!
Vinneren for beste vits: Øyvind!
Vinneren for kveldens beste pizza: las^se (må jo vinna nåke eg og!!)

Og vinneren av kvelden:
Spillsesjon 20.10.2007: Attack! P1020810Spillsesjon 20.10.2007: Attack! P1020811
1.plass: Boardcraft (MASSE poeng)
2.plass: Scott (34p)
3.plass: las^se (32p)
4.plass: Øyvind (10p)

klokka endte med å bli 3-halv 4. Passe seint kan du si. Verdt det? JA! Sleep
las^se
las^se
Vikra-nørd
Vikra-nørd

Antall Innlegg : 183
Age : 40
Location : Vikra (doh)
Registration date : 12.10.2007

https://vikra.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Spillsesjon 20.10.2007: Attack! Empty Re: Spillsesjon 20.10.2007: Attack!

Poste  boardcraft Man Okt 22, 2007 1:09 am

las^se skrev:Eg hijack'e tråden din, endre tittel og kjøre på! Det er jo til din fordel at dette referate komme opp Smile

Spillsesjon 20.10.2007 - Attack! i Vikravegen affraid


Oppmøte:

- las^se (jada... fortsatt mitt hus Smile)
- boardcraft (siddisen fekk lov!!!)
- øyvind (stille villigt opp!)
- scott (me rottefella på plass var kvelden fri for gjøremål.)


Spill:


Det var igjen klart for Attack!, men siden jeg hadde forsnakket meg, og lovet pizza til mine tre venner, kom vi ikke igang før ca. 22.00. Som nevnes bør, ble pizza'en spist med stor iver, tross den tynne bunnen. (Som var rekordtynn til meg å være, ca. 2 mm eller.no!!)cheers

Boardcraft fikk være fasist, som den "onde" personen han er, og Øyvind betalte dyrt for å være monarki. Scott fikk gratis Demokratiet, mens eg betalte meg til å være kommunist, noe som jeg etterhvert så var rimelig dumt. Slik er livet, man prøver og feiler..

Verden er urettferdig og usymmetrisk. Noen vil komme litt nærmere den andre, og noen får være mer i fred. Jeg har erfart at å ha hovedstad på en øde øy, er bedre enn å ha superforsvar i Europa.. For min del ble det lett spredning, uten egentlig andre mål enn å sikre meg gode produksjonstall. Øyvind gjorde omtrent det samme, mens Scott virka som ville distansere seg litt fra oss andre. Geni-streken ble nok tatt av boardcraft som endte opp med å bli totalt aleine på samtlige startområder. I tillegg var det bare småområder rundt han, så han kunne leke fritt gjennom hele spillet. Siden han var fasist, så var angrep av utviklingsland og andre lav-verdi-land en fordel. Han hadde omtrent KUN slike land rundt seg. Han endte opp med å bli den nye "king og POP" king Eg må si at aldri før har eg sett en slik "I win game"-start som den som ble denne kvelden. Rett å slett imponerende og rett inn i rollen. Slikt må me andre tenka meir på til neste gang.

Spillets gang. Øyvind angreip alt og alle, scott bygde seg opp, men for sein i erobringen av nye områder. Eg prøvde litt forskjellig uten å lykkes helt. Boardcraft utvida seg mer og mer. Fikk jobbe uforstyrra gjennom hele spillet. Ellers var det mye fjerting og lame vitsar. Sånt skjer når me er fire gutter rundt samme bord, uten kånene i nærheten. Som å slippe kalvene på beitet etter en lang inneperiode Smile Litt trist var det allikevel at eg nok ein gong skulle tape for plassen foran med lav margin. 2 poeng som skilte meg fra andreplassen. Men men, eg koste meg!

Eg retta ein takk til dere tre som kom, og gjorde kvelden morsom og underholdene.

Vinneren for beste fjert: Scott!
Vinneren for beste vits: Øyvind!
Vinneren for kveldens beste pizza: las^se (må jo vinna nåke eg og!!)

Og vinneren av kvelden:
Spillsesjon 20.10.2007: Attack! P1020810Spillsesjon 20.10.2007: Attack! P1020811
1.plass: Boardcraft (MASSE poeng)
2.plass: Scott (34p)
3.plass: las^se (32p)
4.plass: Øyvind (10p)

klokka endte med å bli 3-halv 4. Passe seint kan du si. Verdt det? JA! Sleep


1.plass: Boardcraft (MASSE poeng) = 67 elle 65 poeng What a Face
boardcraft
boardcraft
Fått teken på det
Fått teken på det

Antall Innlegg : 12
Age : 48
Location : Norheim "Haugesund" eller (fastlands Karmøy så d kalles)
Registration date : 15.10.2007

Til Toppen Go down

Spillsesjon 20.10.2007: Attack! Empty Re: Spillsesjon 20.10.2007: Attack!

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet