Vikravegen
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Latest topics
» Brettspilling snart?
by langmart_3 Man Mar 23, 2009 7:20 pm

» WOW eg e BEST!!!
by langmart_3 Man Feb 16, 2009 12:46 pm

» Speling i romjule?
by langmart_3 Lør Des 20, 2008 12:50 am

» Vil du ha god service på ditt datakjøp, ja då koste det peng
by langmart_3 Lør Des 20, 2008 12:46 am

» opptattering
by langmart_3 Lør Des 13, 2008 5:37 pm

» Invitasjon: Brettspilling på Betania lørdag 25.10.2008!
by las^se Lør Okt 25, 2008 2:04 pm

» Fotball
by Ta'B Tor Okt 02, 2008 5:16 pm

» Invitasjon: Spilledag på Vikra 3.oktober.2008!
by Ta'B Tor Okt 02, 2008 1:07 pm

» Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!"
by las^se Man Sep 29, 2008 11:54 am

» Mini-Z
by las^se Søn Sep 28, 2008 8:48 pm


Spillsesjon 26.10.2007: Railroad Tycoon!

3 posters

Go down

Spillsesjon 26.10.2007: Railroad Tycoon! Empty Spillsesjon 26.10.2007: Railroad Tycoon!

Poste  las^se Lør Okt 27, 2007 11:52 am

Spillsesjon 26.10.2007

Høstmørket senket seg over de flate jorder på Karmøys sletteland. Øyvinds gjestfrihet samlet oss spillelystne til dyst i det nye landemerket på Langåker. Kaker og snop, chips og brus! Alt var klart for å knive om en knepen seier i et spill som i sin tid var en blodig krig, men som vi heller ville kose oss med. Går det an?

Oppmøte:

- boardcraft
- Peter
- Ta'B
- las^se
- langmart_3
- Øyvind

Spill:

Railroad Tycoon
OOOOOOOOOOHH!!! Dette spillet er etter min mening et veldig vellaget og vellykket spill! Ikke bare fordi eg knuse all motstand med min intelligens og kløkt, men og fordi det er sånn et hyggelig spill! Hehe, fra alvor til spøk Smile Me kom i gang med en gang, omtrent presis kl. 20.00, og etter litt oppakking og regelforklaringer, var vi igang. Det ble jo en historisk vill første budrunde, der Peter måtte ut med hele $9000 affraid
Hvorfor være stor, når man kan være lykkelig som liten? Men alle andre bygde seg ut, med forholdsvis lange linjer og mange linjer, tok eg å karret til meg gratisløsninger og hoteller. Hotellene gav meg poeng, når de andre leverte varer til den byen eg hadde hotell i, og eg kan vel sies å være heldig med å få New York tidlig i spillet. Boardcraft fikk en tidlig bonus, og tok raskt en fin ledelse. Heldigvis ble han raskt tatt igjen av de flesta av oss andre. Men ein kunne sjå at han hadde noen planer på lur, som Ta'B litt uvisst satte ein stopper for. Øyvind var litt forvirret over hele spillet, men kom seg overraskende langt frem. Problemet var at det kostet. Han måtte selge mange aksjer, slik at mot spillets slutt fikk han mange minus-pong av den grunn. Ta'B og langmart_3 hadde seilt akterut, mens middelhavsfareren Peter, kom voldsomt mot slutten. Boardcraft kom sakte men sikkert, og fekk i en periode mange poeng, men klarte ikke å ta igjen vinneren. Og hvordan klarte vinneren å vinne? Jo, han begynte i det små, bygde kun det som han følte var absolutt nødvendig. Fraktet kuber som gav en god del poeng, og skaffet seg hoteller. Den glade seierherren var godeste las^se (meg sjølv altså king )

Stillingen ble som følger:

1. las^se (med god margin)
2. boardcraft (surt, men sannheten)
3. Peter
4. Øyvind (på grunn av sine mange askjer)
5. Ta'B (fikk god hjelp av øyvind på slutten..)
6. langmart_3 (surt, men sannheten 2)

Nå takket boardcraft for seg, siden han ikkje følte for å spille badminton-turnering i søvne, og me andre ville spille litt party/kort-spill Smile

Fårspiel
Det var første gang for oss alle at sauer og adjektiv fikk sin entré på et bord i en stue, men personer rundt... osv.. Men det virket lovende som spill som ikkje ligner på et spill... I den fostand at det ikke er spillet i seg selv som er morsomt, men tema'ene spillerene kommer på, som er morsome.. Vi tok to runder, og stemningen var til tider laber, kanskje mest på grunn av "elendige" tema. Men det var allikevel noen blinkskudd, f.eks. "Øyvind's rumpe", som etter min mening slo an. Tror at dette spillet ville blitt en suksess i en annen sammenheng, og kanskje ikkje i den "seriøse gamer-gjengen" som me er What a Face Men vi hadde en vinner her også, og enestående nok var dette langmart_3 i begge rundene! Gratulerer!!


Bang!

Liker dette spillet mer, og mer. Vi hadde ikke tid til å spille mer enn en runde, slik at det ikke ble den lengste opplevelsen i verdenshistorien akkurat... langmert_3 ble sheriff, og fikk det svært lett. Selv om han fikk en dynamitt slengt opp i fleisen var aldri outlaws eller renegade noen trussel. At sidemannen las^se til slutt viste seg å være vice, var også en hjelp. Øyvind som outlaw var den siste av skurkene som måtte ta en tidlig kveld, og sheriff og vice kunne si seg fornøyd med seieren.

Takk for en flott spillekveld alle sammen! Spesielt til Øyvind som tok så godt imot oss, og til boardcraft som hadde Railroad Tycoon med seg Smile

Bildene vil komme etter hvert. Må finne kabelen først, og den har eg ikkje brukt på ca. 6 måneder affraid
las^se
las^se
Vikra-nørd
Vikra-nørd

Antall Innlegg : 183
Age : 40
Location : Vikra (doh)
Registration date : 12.10.2007

https://vikra.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Spillsesjon 26.10.2007: Railroad Tycoon! Empty Re: Spillsesjon 26.10.2007: Railroad Tycoon!

Poste  langmart_3 Man Okt 29, 2007 1:14 am

eg må vell takka for gratulasjonen å senda han rett te bars.

konklusjon av spel:

railroad tycoon: ekstremt skoj, sjøl om eg va litt for opptatt av å BROKA penger Sad

fårspeil: rått spel

BANG: innfridde forventingane som vanleg Like a Star @ heaven takka las^se for å vara vice Very Happy
langmart_3
langmart_3
Nærme seg ekta vikra-nørd nå...
Nærme seg ekta vikra-nørd nå...

Antall Innlegg : 88
Age : 30
Location : MOLIN sentrum
Registration date : 13.10.2007

Til Toppen Go down

Spillsesjon 26.10.2007: Railroad Tycoon! Empty Re: Spillsesjon 26.10.2007: Railroad Tycoon!

Poste  ingvald Lør Des 15, 2007 8:26 pm

eg vill vara me i klubben
ingvald
ingvald
Fått teken på det
Fått teken på det

Antall Innlegg : 13
Age : 32
Location : Molin , Brekkå:)
Registration date : 12.10.2007

Til Toppen Go down

Spillsesjon 26.10.2007: Railroad Tycoon! Empty Re: Spillsesjon 26.10.2007: Railroad Tycoon!

Poste  las^se Søn Des 16, 2007 2:16 am

Var vel ikkje her du sko skriva det, men go gang allikavel Smile Trykk HER for å komma til det tråden om klubben er.
las^se
las^se
Vikra-nørd
Vikra-nørd

Antall Innlegg : 183
Age : 40
Location : Vikra (doh)
Registration date : 12.10.2007

https://vikra.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Spillsesjon 26.10.2007: Railroad Tycoon! Empty Re: Spillsesjon 26.10.2007: Railroad Tycoon!

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet