Vikravegen
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Latest topics
» Brettspilling snart?
by langmart_3 Man Mar 23, 2009 7:20 pm

» WOW eg e BEST!!!
by langmart_3 Man Feb 16, 2009 12:46 pm

» Speling i romjule?
by langmart_3 Lør Des 20, 2008 12:50 am

» Vil du ha god service på ditt datakjøp, ja då koste det peng
by langmart_3 Lør Des 20, 2008 12:46 am

» opptattering
by langmart_3 Lør Des 13, 2008 5:37 pm

» Invitasjon: Brettspilling på Betania lørdag 25.10.2008!
by las^se Lør Okt 25, 2008 2:04 pm

» Fotball
by Ta'B Tor Okt 02, 2008 5:16 pm

» Invitasjon: Spilledag på Vikra 3.oktober.2008!
by Ta'B Tor Okt 02, 2008 1:07 pm

» Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!"
by las^se Man Sep 29, 2008 11:54 am

» Mini-Z
by las^se Søn Sep 28, 2008 8:48 pm


Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!"

3 posters

Go down

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Empty Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!"

Poste  las^se Søn Sep 28, 2008 5:22 pm

Som far, blir det litt flere kvelder hjemme enn tidligere. Da åpner deg seg muligheter for spillekvelder. Så jeg sendte invitasjonen ut.

Jeg trodde det ville bli stor-innrykk denne kvelden, men latskaps-syken har truffet flere for tiden.

Derfor ble vi hele tre stykker:

Peter
langmart_3
las^se

Men det ble ikke noen demper det. Vi fant fram det uspilte Shear Panic.

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Pic92573_md

I Shear Panic så er det om å gjøre å ha dine sauer plassert riktig sted i den store saueflokken. Hva som er best, forandrer seg etter hvilket jorde flokken befinner seg på. Et morsomt spill, som går kjapt, samtidig som det er utfordrende. For 3-4 spillere.

Dette spillet åpner for å være skikkelig slem med motspillerene, slik som i et tilfelle, der jeg (las^se) på slutten av spillet fikk samtlige av motspillerenes sauer til å bli "klippet" bort fra flokken. Cruiset inn til seier Smile Vi spilte dette to ganger, hvor jeg vant begge gangene. Men må understreke at det var et nytt spill for samtlige, og det er et spill som må "læres".

langmart_3's yndligspill for tiden er uten tvil TransAmerica. "Der har Inger vore..." gjekk igjen Smile

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Pic198045_md

Dette er egentlig best med 5-6 spillere, men er en grei "filler" med tre spillere også. Du vet liksom ikke alltid hvordan de andre ligger an, og om jernbanen du legger ut hjelper deg eller andre mest. Evig kamp det der... pirat

Peter gikk på store-smellen i runde to, og tøffet like så greitt av brettet, mens undertegnede ikke hadde beveget seg særlig langt av brettet.

Et spill for 3-8 spillere fungerer kanskje ikke så godt for 3, men vi syns allikevel Diamant er et morsomt spill for 3 også vi!

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Pic160693_md

Et spill som enkelt og greitt handler om å utforske huler, og se hvor langt en tør å gå. Spillet belønner den som er smart nok til å trekke seg ut alene, og i tide, men den som går lengst kan vinne storgevinst! Men pass på, hulen kan rase sammen når som helst!!

Vi spilte to ganger, hvorav den første runden er meg helt borte glemt. Andre runde derimot besto av at langmart_3 gjorde bra gevinst i en tidlig hule, men las^se (meg ja...) hentet forspranget inn igjen, og stakk av med seieren. Gleder meg til å teste ut en 8 manns av denne.

Tidenes kjappeste Oregon-runde ble avholdt like etter. tror det tok oss 15 minutter. Det ble nesten ikke bygget bygninger, istedet kan las^se si seg heldig med kortene, og fikk kjempe-uttelling på folkene sine. Både langmart_3 og Peter hadde 4-5-6 folk igjen når jeg plasserte ut den siste.

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Pic258354_md

Stillingen ble som følger:
1. las^se
2. langmart_3
3. Peter

Klokken var mange, men friske til sinns, prøvde vi oss på nok et spill som ingen av oss hadde spilt før. Australia handler om å være flinkest til å utvikle industri og natur-reservat i Australia på 1920-tallet.

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Pic105297_md

Etter en heller trøttende regelgjennomgang, så satte vi igang. Vi oppdaget endel misforståelser i regeltolkningen sånn midtveis i spillet, så noe amputert var nok spillet. Men essensen hadde vi uansett. Fly rundt med flyet vårt, og plassere ut arbeidere. Titt og ofte ble et område tilfredstilt med antall arbeidere, og det ble gitt poeng. langmart_3 og Peter tok dette veldig bra, mens undertegnede ikke fikset dette spillet noe særlig. VAr allikevel et morsomt spill, som frister til gjentakelse.

Stillingen ble som følger:
1. langmart_3
2. Peter
3. las^se

Takk for en hyggelig kveld. Neste spillsesjon blir fredag 3.oktober, da mest sannsynlig på Betania.
las^se
las^se
Vikra-nørd
Vikra-nørd

Antall Innlegg : 183
Age : 40
Location : Vikra (doh)
Registration date : 12.10.2007

https://vikra.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Empty Re: Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!"

Poste  Ta'B Søn Sep 28, 2008 5:33 pm

Fredag 3. oktober, ja då kan eg og vere med cheers ! Lenge sidan eg har vore med på ein gjennomført spelekveld no, så det er eit etterlengta augeblikk eg har i vente:P. La oss no håpe at oppslutninga er ein smule betre denne gongen;)!
Ta'B
Ta'B
Vikra-nørd
Vikra-nørd

Antall Innlegg : 133
Age : 31
Location : Oppani Jere
Registration date : 12.10.2007

Til Toppen Go down

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Empty Re: Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!"

Poste  las^se Søn Sep 28, 2008 9:04 pm

Om me er 4-5 eller 50, så utgjere detliten forskjell for akkurat det bordet du sitte på. Var på Spill-O-Rama i Stavanger, hvor det var 90 brettspillere fra hele landet. Satt fortsatt rundt et bord med 4-5 personer, men de var jo ikke alltid de samme personene da..

Gleder meg skikkelig til vinterens MidWinter, som skal være i et mye penere lokale på Vormedal. Men det er ikke det samme som de koselige spillekveldene som utspiller seg gjennom året.

Regner med at vi som ikke skal synge/spille i koret kan begynne tidligere?

Eller hva sier folket?
las^se
las^se
Vikra-nørd
Vikra-nørd

Antall Innlegg : 183
Age : 40
Location : Vikra (doh)
Registration date : 12.10.2007

https://vikra.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Empty Re: Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!"

Poste  Ta'B Søn Sep 28, 2008 9:55 pm

Eg meinar det er lite lurt å byrje tidlegare, med tanke på at folk som er tvilsomme med tanke på å syngje, kan bli med å spele i staden for. Eller ein treng ikkje spele under øvinga, er vel det eg prøver å seie. Då kan det bli ein slik kultur at folk ikkje vil synge, og det er ikkje bra. Det er jo i hovedsak difor med er på bedehuset på fredagskvelden.
Ta'B
Ta'B
Vikra-nørd
Vikra-nørd

Antall Innlegg : 133
Age : 31
Location : Oppani Jere
Registration date : 12.10.2007

Til Toppen Go down

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Empty Re: Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!"

Poste  Peter Søn Sep 28, 2008 10:53 pm

Det er etpar ting som e sikre. Der e ikkje øvelse fredag 3. oktober for då e der Basar på Betania.
Peter
Peter
Fått teken på det
Fått teken på det

Antall Innlegg : 22
Age : 32
Location : Molin på Karmøy, beste plassen i landet.
Registration date : 12.10.2007

Til Toppen Go down

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Empty Re: Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!"

Poste  las^se Man Sep 29, 2008 1:01 am

Skal me då freista oss til å låna berøa, eller gøyma oss heima sjå oss på Vikra?

Ta'B:
Me byrja å spela ein gong før øvelsen var ferdige. Men då byrja me etter øvelsen var begynt. Ingen fleire slo seg ned då, men det var nokre latsabbar som sat i barnehagen som blei med. Men desse karane var jo ikkje med på øvelsen uansett.

Øvelsen er berre oppvarmingå til den endå unge fredagen. Åpent hus, ungdomstreff og råning/bølling står jo for tur etterpå. Så eg vil ikkje seia at Samlinga er ku for dei som spele og syng.
las^se
las^se
Vikra-nørd
Vikra-nørd

Antall Innlegg : 183
Age : 40
Location : Vikra (doh)
Registration date : 12.10.2007

https://vikra.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Empty Re: Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!"

Poste  Ta'B Man Sep 29, 2008 10:52 am

las^se skrev:Skal me då freista oss til å låna berøa, eller gøyma oss heima sjå oss på Vikra?

Ta'B:
Me byrja å spela ein gong før øvelsen var ferdige. Men då byrja me etter øvelsen var begynt. Ingen fleire slo seg ned då, men det var nokre latsabbar som sat i barnehagen som blei med. Men desse karane var jo ikkje med på øvelsen uansett.

Øvelsen er berre oppvarmingå til den endå unge fredagen. Åpent hus, ungdomstreff og råning/bølling står jo for tur etterpå. Så eg vil ikkje seia at Samlinga er ku for dei som spele og syng.
Ja, øvinga er starten på ei etterlengta helg. Men poenget var at dei som "kanskje vil" synge, heller syng enn spelar, for å seie det slik. Poenget er nokså uforståleg, men det har no ikkje noko å seie, så lenge det er basar. Då kan me vell vere heime sjå deg las^se? Så kan e byrje litt tidlegare enn vanleg, till dømes 6? Optimistisk med tanke på at alle skal vere der, så la oss seie 5, så kjem med i gong til 6;)Razz. Eller har folk blitt presise på den tida eg har vore heimefrå? Smile
Ta'B
Ta'B
Vikra-nørd
Vikra-nørd

Antall Innlegg : 133
Age : 31
Location : Oppani Jere
Registration date : 12.10.2007

Til Toppen Go down

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Empty Re: Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!"

Poste  las^se Man Sep 29, 2008 11:21 am

Så lenge me byrjar spelingå etter at øvinga er satt i gong, så skulle det ikkje ha nokon betydning. Dersom det kjem fleire til oss, og vil spela, så har me jo allereie starta spelet, så då er det for seint å bli med.

Men men.. Eg er gira på å byrja tidleg, så om me kan samla folket i 17-18 tia, så er ingenting betre!

Men då MÅ eg veta at det kjem minst 2 stykk klokka 17 (18), sånn at ein ikkje drit på leggen med for få folk! Wink
las^se
las^se
Vikra-nørd
Vikra-nørd

Antall Innlegg : 183
Age : 40
Location : Vikra (doh)
Registration date : 12.10.2007

https://vikra.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Empty Re: Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!"

Poste  Ta'B Man Sep 29, 2008 11:30 am

Eg kjem så tidleg som eg kan. Det vil seie, ja la meg tenkje litt.
Bussen i frå Ølen går 14.15. Då er eg i Haugesund klokka 15.15. Det betyr at eg er heime i god tid. 17.00 på Vikra vil difor vere innan rekkjevidde. Men kven andre kan? Eg trur det er yngres, og då har kanskje Peter og Martin ansvar? Men det kan dei få svare på sjølv. Kom dykk inn her, og gje lyd i frå dokk.
Kva for nokre spel blir det da? Me har jo ganske god tid, så eg håpar på nokre lange spel og:D
Ta'B
Ta'B
Vikra-nørd
Vikra-nørd

Antall Innlegg : 133
Age : 31
Location : Oppani Jere
Registration date : 12.10.2007

Til Toppen Go down

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Empty Re: Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!"

Poste  las^se Man Sep 29, 2008 11:54 am

hadde vore digg å begynt kl 17! Eg lage ein ny tråd når eg komme him, med invitasjon og påmelding. Skrive frå mobilen nå..
las^se
las^se
Vikra-nørd
Vikra-nørd

Antall Innlegg : 183
Age : 40
Location : Vikra (doh)
Registration date : 12.10.2007

https://vikra.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!" Empty Re: Spillsesjon 27.09.2008 - "Bæææ!"

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet